mandag, 08 juli 2024 09:18

Tre polakker pågrepet for kobbertyveri

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)

Tre polske menn ble natt til mandag pågrepet av politiet mistenkt for å ha forsøkt å stjele kobber fra en bedrift i Øvre Eiker.

Ved 1-tiden natt til mandag varslet en beboer i Øvre Eiker politiet om et pågående innbrudd i en bedrift i området.

Politiet stanset kort etter en bil som kjørte fra stedet. To passasjerer stakk av, men de ble sporet opp av en hundepatrulje. Sporhundene fant også en balaklava. Hundepatruljen gikk spor i over fire kilometer, opplyser politiet.

– Det ser ut til at de ble avbrutt i et innbruddsforsøk. Vi fant et hull i et gjerde, og utenfor gjerdet lå det en kveil med kobberkabel. Den var så tung av vår patrulje ikke klarte å bære den inn igjen, forteller operasjonsleder Tom Skuggedal i Sørøst politidistrikt til NTB.

I bilen som ble stanset fant politiet diverse verktøy og rester av kobber.

Frank Tverran

Ansvarlig redaktør og skribent

Mer i denne kategorien « MandagsQuiz Fyllik på 200-bussen »

Andre saker å lese

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

Norge spiller fredag om sin første gruppeseier i et sluttspill. For å greie det, må en ny barriere brytes i kampen mot Frankrike.

Les mer i RingeriksAvisa

Tenåring døde etter badeulykke i Volda

26-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

En gutt i tenårene døde natt til fredag etter en badeulykke ved Grevsneset i Volda tidligere på natten.

Les mer i RingeriksAvisa

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

Kristoffer Reitan og Viktor Hovland har begge kommet svært godt i gang i PGA-turneringen i Connecticut. 28-åringen Reitan er helt oppe i tetsjiktet etter sin åpningsrunde.

Les mer i RingeriksAvisa

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

Helt siden trekningen i desember har mange nordmenn gledet seg til VM-kampen mot Frankrike. Ståle Solbakken forklarte torsdag hvorfor han ikke stiller toppet lag.

Les mer i RingeriksAvisa