lørdag, 03 mai 2025 09:06

Person til sykehus etter eksplosjon i pølsefabrikk

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)

En person er påført brannskader og fire personer er evakuert fra et nabohus etter en eksplosjon og en brann i et næringsbygg på Torp i Fredrikstad.

En person skal ha fått brannskader på hender og hode etter eksplosjonen som skal ha blitt utløst av propan, skriver politiet om hendelsen som ble varslet klokka 6.46 lørdag morgen.

Det skal være en pølsefabrikk på stedet. Eksplosjonen utløste brann og kraftig røykutvikling i taket og på baksiden av fabrikken.

– Den skadede ble fløyet til SAR Queen fra Rygge til Ullevål. Helsetilstanden er uviss, sier operasjonsleder Håkon Nilsen til NTB

Fire personer ble evakuert fra et nabohus på grunn av røyken fra brannen. Klokka 7.58 meldte politiet at de evakuerte fikk flytte tilbake, men at slokningsarbeidet fremdeles pågikk.

Frank Tverran

Ansvarlig redaktør og skribent

Andre saker å lese

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

Norge spiller fredag om sin første gruppeseier i et sluttspill. For å greie det, må en ny barriere brytes i kampen mot Frankrike.

Les mer i RingeriksAvisa

Tenåring døde etter badeulykke i Volda

26-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

En gutt i tenårene døde natt til fredag etter en badeulykke ved Grevsneset i Volda tidligere på natten.

Les mer i RingeriksAvisa

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

Kristoffer Reitan og Viktor Hovland har begge kommet svært godt i gang i PGA-turneringen i Connecticut. 28-åringen Reitan er helt oppe i tetsjiktet etter sin åpningsrunde.

Les mer i RingeriksAvisa

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

Helt siden trekningen i desember har mange nordmenn gledet seg til VM-kampen mot Frankrike. Ståle Solbakken forklarte torsdag hvorfor han ikke stiller toppet lag.

Les mer i RingeriksAvisa