fredag, 23 juli 2021 08:05

Gravid covid-19-pasient døde i Sverige – barnet overlevde

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)

En gravid kvinne har dødd på sykehus i Sverige mens hun fikk intensivbehandling for covid-19. Barnet overlevde etter keisersnitt.

Kvinnen var lagt i respirator med svært alvorlig lungesvikt, opplyser Karolinska Universitetssjukhuset i en rapport til det svenske helsetilsynet Ivo, ifølge Aftonbladet.

Ytterligere komplikasjoner gjorde at det ble utført et akutt keisersnitt samtidig som hjerte- og lungeredning pågikk, skriver nyhetsbyrået Siren.

Umiddelbare tiltak ble ifølge rapporten gjennomført for å håndtere luftveisstansen, men pasienten ble raskt rammet av hjertestans.

NTB

Andre saker å lese

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

Norge spiller fredag om sin første gruppeseier i et sluttspill. For å greie det, må en ny barriere brytes i kampen mot Frankrike.

Les mer i RingeriksAvisa

Tenåring døde etter badeulykke i Volda

26-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

En gutt i tenårene døde natt til fredag etter en badeulykke ved Grevsneset i Volda tidligere på natten.

Les mer i RingeriksAvisa

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

Kristoffer Reitan og Viktor Hovland har begge kommet svært godt i gang i PGA-turneringen i Connecticut. 28-åringen Reitan er helt oppe i tetsjiktet etter sin åpningsrunde.

Les mer i RingeriksAvisa

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

Helt siden trekningen i desember har mange nordmenn gledet seg til VM-kampen mot Frankrike. Ståle Solbakken forklarte torsdag hvorfor han ikke stiller toppet lag.

Les mer i RingeriksAvisa