tirsdag, 03 august 2021 20:54

6 nye på tirsdag

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)

Det er stadig nye smittetilfeller i Ringerike.

Tirsdag er det registrert 6 nye positive: To jenter i barneskole-alder med ukjent smittevei, en gutt i førskolealder og en mann i 50-årene som begge knyttes til kjent utenlandssmitte, en kvinne i 30-årene som er smittet annet sted i Norge, samt en mann i 50-årene som har testet positivt etter utenlandsreise.

Mandag kom det melding om én COVID-19 positiv: en mann i 20-årene. Smitten kan spores tilbake til et annet fylke.

Smittesporingsteamet har igjen fått det travelt med å spore opp og teste nærkontakter, og vi må nok forvente noen flere positive prøvesvar de nærmeste dagene.

Kommuneoverlegen minner om viktigheten av å overholde karantene-reglene ved innreise til Norge. Reisevirksomhet innenlands medfører også en smitterisiko. Fortsatt er det lurt å begrense antall nærkontakter.

Frank Tverran

Ansvarlig redaktør og skribent

Andre saker å lese

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

Norge spiller fredag om sin første gruppeseier i et sluttspill. For å greie det, må en ny barriere brytes i kampen mot Frankrike.

Les mer i RingeriksAvisa

Tenåring døde etter badeulykke i Volda

26-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

En gutt i tenårene døde natt til fredag etter en badeulykke ved Grevsneset i Volda tidligere på natten.

Les mer i RingeriksAvisa

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Storspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

Kristoffer Reitan og Viktor Hovland har begge kommet svært godt i gang i PGA-turneringen i Connecticut. 28-åringen Reitan er helt oppe i tetsjiktet etter sin åpningsrunde.

Les mer i RingeriksAvisa

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

26-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Solbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

Helt siden trekningen i desember har mange nordmenn gledet seg til VM-kampen mot Frankrike. Ståle Solbakken forklarte torsdag hvorfor han ikke stiller toppet lag.

Les mer i RingeriksAvisa